Sakan autokanta on uusin ja tuorein
![]() |
Suomen suurimmalla vaihtoautoketju Sakalla on datan mukaan autovarasto tällä hetkellä koko markkinan uusin, tuorein ja houkuttelevin. |
Suomen suurimmalla vaihtoautoketju Sakalla on datan mukaan autovarasto tällä hetkellä koko markkinan uusin, tuorein ja houkuttelevin.
Saka on strategisesti keskittynyt varaston nopeaan kiertoon ja tarkkaan kuratointiin varmistaakseen, että asiakkaat löytävät valikoimasta vain markkinan halutuimpia ajoneuvoja.
Varaston tuoreus on asiakkaan etu
Sakan toimintamalli perustuu harkittuun ostoprosessiin ja nopeaan varaston kiertoon, mikä tarkoittaa, että auto ei ehdi "seisomaan" ketjun varastoissa pitkiä aikoja. Tämä nopea kierto on keskeinen tekijä, joka hyödyttää sekä liiketoimintaa että asiakkaita.
Nopea kierto varmistaa, että myynnissä olevat autot edustavat markkinan uusimpia trendejä ja ovat teknisesti sekä esteettisesti tuoreimmassa kunnossa. Asiakkaat ovat kiinnostuneita vain relevantista valikoimasta – vanhentuneet tai pitkään varastossa olleet autot eivät herätä kiinnostusta. Varaston nopea kierto on myös liiketoiminnallisesti tärkeää, sillä se parantaa pääoman sitoutumista ja pienentää riskiä arvon alenemisesta.
”Meille varaston laatu on aina ollut tärkeämpää kuin sen suuri koko. Haluamme tarjota asiakkaillemme Suomen markkinan houkuttelevimman valikoiman, joka kiinnostaa aidosti. Tästä syystä panostamme vahvasti siihen, että meillä ei ole vanhentuneita autoja liikkeissämme,” kommentoi Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula
Laadukas kuratointi maksimoi kiinnostuksen
Sakan valikoiman houkuttelevuus ei ole sattumaa, vaan tulosta tarkasta kuratoinnista, markkinan seuraamisesta ja kuluttajien tarpeisiin vastaamisesta. Varastoon otetaan vain ne ajoneuvot, joilla on tunnistettu, selkeä kysyntä markkinassa.
“Prosessimme varmistaa, että Sakan autovarasto ei ole vain Suomen tuorein, vaan myös laadukkain ja tarkoituksenmukaisin. Automme ovat myös keski-iältään uudempia kuin muilla toimijoilla. Laadukkaasti kuratoitu autovalikoima palvelee parhaiten sekä kuluttajia että yrityksen kannattavuutta. Uskomme vakaasti, että vaihtoautokaupassa laatu voittaa aina määrän”, päättää toimitusjohtaja Poukkula
Lähde: Saka Finland Oy 13.10.2025
Kommentit
Lähetä kommentti