Continental yhteistyöhön Liigan kanssa

Rengasvalmistaja Continentalista tulee Liigan pääyhteistyökumppani.


 

Rengasvalmistaja Continentalista tulee Liigan pääyhteistyökumppani. Tulevalla kaudella Liiga-otteluiden jatkoaika saa uuden nimen: Continental-jatkoaika.

Continental haluaa hyödyntää uudenlaista Liiga-yhteistyötä tuodakseen esiin kaksi keskeistä arvoaan: turvallisuuden ja vastuullisuuden.

Kansainvälinen huippubrändi arvostaa paikallista kosketuspintaa

Tulevalla kaudella jokainen jatkoaika Liigassa alkaa Continentalin tunnisteella. Brändi näkyy vahvasti kaikilla ottelupaikkakunnilla sekä monimediallisesti MTV3:n lähetyksissä, Liigan tulospalvelussa, sosiaalisessa mediassa ja otteluiden jälkeisissä maalikoosteissa.

”On hienoa aloittaa yhteistyö Liigan kanssa. Se on Suomen näkyvin ja suurin urheilusarja. Continental haluaa yhteistyöllä olla entistä vahvemmin osana suomalaisten arkea ja tuoda esiin yritykselle tärkeitä arvoja, vastuullisuutta ja turvallisuutta. Meistä jokaisella on hienoja muistoja jatkoajoista ja olemme todella iloisia, että jatkossa nämä tunteet liitetään myös Continentaliin, sanoo Continental Rengas Oy:n toimitusjohtaja Pauli Mikkola.

Continental on jatkoaika-kumppanuutensa lisäksi myös yksi Liigan pääyhteistyökumppaneista kaudella 2025–2026 ja näkyy laajasti kaikissa Liiga-otteluissa. Liigan myyntijohtaja Vili Nurmi korostaa yhteistyön merkittävyyttä, sillä Liigan ottelut keräävät kauden aikana joka kuukausi miljoonia seuraajia niin otteluissa, median äärellä kuin digitaalisissa kanavissa.

"Meille on erittäin merkittävää saada globaalisti arvostettu brändi Liigaan mukaan. Pidän erityisesti siitä, että Continental haluaa Suomessa tehdä yhteistyötä kansallisesti merkittävän lajin kanssa, kun kansainvälisesti yhtiö sponsoroi mm. Tour de Francen kaltaista jättitapahtumaa. Paikallisen kosketuspinnan ja laji-intohimon hyödyntäminen brändin arvojen tunnetuksi tekemisessä on oivaltavaa ja myös tuloksellista", sanoo Nurmi.

Arvot, symboliikka ja historia – mitä hevonen kertoo Continentalista?

Continentalin yhteistyö Liigan kanssa heijastaa sen ydinarvoja: vapautta toimia, voittamisen intohimoa, toisten tukemista ja luottamusta, jotka kaikki toteutuvat jääkiekossa. Continentalin tavoite on kehittää turvallisempia, kestävämpiä ratkaisuja kaikille tien päällä liikkuville ja kertoa niistä suomalaisille.

Brändin tunnus, pystyyn nouseva hevonen, symboloi voimaa, ketteryyttä ja kestävyyttä. Se esiintyi ensimmäisen kerran 1800-luvulla eläinlääkäri Hartmannin kehittämissä kumisuojissa, joita käytettiin estämään hevosten liukastumista – Continental valmisti ja jakeli nämä tuotteet. Hevonen viittaa myös yhtiön syntyseudulle Hannoveriin, jossa se on perinteinen maakunnallinen symboli.

Continental Suomessa

Continental on ollut osa suomalaista liikennettä lähes 50 vuoden ajan, vuodesta 1976. Vuonna 2024 yhtiön liikevaihto Suomessa on noin 56 miljoonaa euroa ja henkilökuntaa on 33.

Nurmijärven varasto palvelee koko maan tarpeita: siellä on jatkuvasti yli 100 000 henkilöauton rengasta sekä tuhansia raskaan kaluston renkaita.

Vastuullisuus ja innovaatio ohjaavat tulevaisuutta

Kestävä kehitys on kiinteä osa Continentalin toimintaa. Continental Rengas Oy on jäsenenä WWF Green Office -ohjelmassa, FIBS-verkostossa sekä Suomen Rengaskierrätyksessä.

Sosiaalinen vastuu ja vastuu ympäristöstä kulkevat käsi kädessä teknologian ja turvallisuuden kehittämisen kanssa – jotta liikkuminen olisi parempaa meille kaikille, myös tulevaisuudessa.

Lähde: Continental Rengas Oy 3.9.2025

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sähköllä ja bensalla 1000 km Lappiin -vertailutesti

Mesla - bensamersusta sähköautoksi

Vanha diesel-Volvo vai vähän käytetty sähköauto -kustannusvertailu