Continental yhteistyöhön Liigan kanssa
![]() |
Rengasvalmistaja Continentalista tulee Liigan pääyhteistyökumppani. |
Rengasvalmistaja Continentalista tulee Liigan pääyhteistyökumppani. Tulevalla kaudella Liiga-otteluiden jatkoaika saa uuden nimen: Continental-jatkoaika.
Continental
haluaa hyödyntää uudenlaista Liiga-yhteistyötä tuodakseen esiin kaksi keskeistä
arvoaan: turvallisuuden ja vastuullisuuden.
Kansainvälinen
huippubrändi arvostaa paikallista kosketuspintaa
Tulevalla kaudella jokainen jatkoaika Liigassa alkaa Continentalin
tunnisteella. Brändi näkyy vahvasti kaikilla ottelupaikkakunnilla sekä
monimediallisesti MTV3:n lähetyksissä, Liigan tulospalvelussa, sosiaalisessa
mediassa ja otteluiden jälkeisissä maalikoosteissa.
”On hienoa aloittaa yhteistyö Liigan kanssa. Se on Suomen näkyvin ja suurin
urheilusarja. Continental haluaa yhteistyöllä olla entistä vahvemmin osana
suomalaisten arkea ja tuoda esiin yritykselle tärkeitä arvoja, vastuullisuutta
ja turvallisuutta. Meistä jokaisella on hienoja muistoja jatkoajoista ja olemme
todella iloisia, että jatkossa nämä tunteet liitetään myös Continentaliin,
sanoo Continental Rengas Oy:n toimitusjohtaja Pauli Mikkola.
Continental on jatkoaika-kumppanuutensa lisäksi myös yksi Liigan
pääyhteistyökumppaneista kaudella 2025–2026 ja näkyy laajasti kaikissa
Liiga-otteluissa. Liigan myyntijohtaja Vili Nurmi korostaa yhteistyön merkittävyyttä,
sillä Liigan ottelut keräävät kauden aikana joka kuukausi miljoonia seuraajia
niin otteluissa, median äärellä kuin digitaalisissa kanavissa.
"Meille on erittäin merkittävää saada globaalisti arvostettu brändi
Liigaan mukaan. Pidän erityisesti siitä, että Continental haluaa Suomessa tehdä
yhteistyötä kansallisesti merkittävän lajin kanssa, kun kansainvälisesti yhtiö
sponsoroi mm. Tour de Francen kaltaista jättitapahtumaa. Paikallisen
kosketuspinnan ja laji-intohimon hyödyntäminen brändin arvojen tunnetuksi
tekemisessä on oivaltavaa ja myös tuloksellista", sanoo Nurmi.
Arvot,
symboliikka ja historia – mitä hevonen kertoo Continentalista?
Continentalin yhteistyö Liigan kanssa heijastaa sen ydinarvoja: vapautta
toimia, voittamisen intohimoa, toisten tukemista ja luottamusta, jotka kaikki
toteutuvat jääkiekossa. Continentalin tavoite on kehittää turvallisempia,
kestävämpiä ratkaisuja kaikille tien päällä liikkuville ja kertoa niistä
suomalaisille.
Brändin tunnus, pystyyn nouseva hevonen, symboloi voimaa, ketteryyttä ja
kestävyyttä. Se esiintyi ensimmäisen kerran 1800-luvulla eläinlääkäri
Hartmannin kehittämissä kumisuojissa, joita käytettiin estämään hevosten
liukastumista – Continental valmisti ja jakeli nämä tuotteet. Hevonen viittaa
myös yhtiön syntyseudulle Hannoveriin, jossa se on perinteinen maakunnallinen
symboli.
Continental
Suomessa
Continental on ollut osa suomalaista liikennettä lähes 50 vuoden ajan,
vuodesta 1976. Vuonna 2024 yhtiön liikevaihto Suomessa on noin 56 miljoonaa
euroa ja henkilökuntaa on 33.
Nurmijärven varasto palvelee koko maan tarpeita: siellä on jatkuvasti yli 100
000 henkilöauton rengasta sekä tuhansia raskaan kaluston renkaita.
Vastuullisuus
ja innovaatio ohjaavat tulevaisuutta
Kestävä kehitys on kiinteä osa Continentalin toimintaa. Continental Rengas
Oy on jäsenenä WWF Green Office -ohjelmassa, FIBS-verkostossa sekä Suomen
Rengaskierrätyksessä.
Sosiaalinen vastuu ja vastuu ympäristöstä kulkevat käsi kädessä teknologian ja
turvallisuuden kehittämisen kanssa – jotta liikkuminen olisi parempaa meille
kaikille, myös tulevaisuudessa.
Lähde: Continental Rengas Oy 3.9.2025
Kommentit
Lähetä kommentti