Täyssähköisen Mazda6e:n hinnat julkaistu
![]() |
Takumi-varusteisen auton hinnat alkavat 44 300 eurosta ja Takumi Plus -varusteisen auton 46 900 eurosta. Vapaa autoetu kustantaa vastaavasti joko 605 tai 645 euroa ja käyttöetu 545 tai 585 euroa. |
Uuden täyssähköisen Mazda6e:n hinnat on julkaistu. Hinnat ovat maahantuojan mukaan kilpailukykyiset, kun lähtöhinta on 44 300 euroa.
Uudesta täyssähköisestä Mazda6e:stä on kaksi varustetasoa: Takumi ja Takumi Plus. Molempien hinnoittelu on erittäin kilpailukykyinen, ja hinnoittelu on rakennettu erittäin selkeäksi. Kaikki on oikeastaan vakiona. Takumi-varusteisen auton hinnat alkavat 44 300 eurosta ja Takumi Plus -varusteisen auton 46 900 eurosta. Vapaa autoetu kustantaa vastaavasti joko 605 tai 645 euroa ja käyttöetu 545 tai 585 euroa.
Autot voivat olla vielä sulavalinjaisia. Mazda esittelee 6e-mallissaan muotoilupalkintoja keränneen sekä arvostetun Kodo-muotoilufilosofian seuraavan vaiheen. Viisiovisen viistoperän linjoissa on sekä coupémaista eleganssia että urheilullista lennokkuutta. Tämä korostuu mm. ovien sisään piiloon vetäytyvissä ovenkahvoissa sekä tarvittaessa esiin nousevassa takaspoilerissa. 19-tuumaiset ja ilmanvastusta alentavat kevytmetallivanteet ovat vakiovaruste.
Keskiössä järkevä tekniikka. Mazda6e:n litiumrautafosfaattiakun koko on 68,8 kWh, mikä riittää jopa 479 kilometrin toimintamatkaan*. Luvatun toimintamatkan saavuttamista edesauttaa vakiona oleva lämpöpumppu. Järkevän kokoisen akun ansiosta ison 4,92 metriä pitkän perheauton omamassa on alle 2 000 kiloa. 165 kW:n pikalatauksen avulla toimintamatkaa saadaan lisää 235 kilometriä 15 minuutissa**. 11 kW -laturista auto latautuu puolestaan tyhjästä täyteen seitsemässä ja puolessa tunnissa.
Suorituskyky mitoitettu auton koon ja tarpeen mukaan. Taka-akselilla sijaitseva sähkömoottori tuottaa 190 kW (258 hv) ja 320 Nm. Moottorin sijainnin vuoksi käytössä on kookkaan tavaratilan lisäksi myös etutavaratila eli 72 litran vetoinen frunk. Peräkärrynkin voi kytkeä mukaan, sen maksimipaino saa olla jarrullisena 1 500 kiloa.
Sisätiloissa pääosassa harmonia. Se syntyy matkustamon tilavuudesta, ja vakiona olevan lämpöeristetyn ja UV-suojatun panoraamakaton sisälle päästämästä valosta. Tämä yhdessä tyylikkäiden materiaalien kanssa luo auton sisälle aistikkaan tunnelman, jota korostetaan vielä tyylikkäällä valaistuksella. Japanilaisen Ma-filosofian mukaisesti tilan arvokkuutta ei korosta sen täyttäminen mahdollisimman täyteen, vaan tyhjän tilan luoma arvokkuus. Tämä korostuu etenkin kahdesta varustetasosta paremmassa eli Takumi Plus -varustelussa, jolloin ohjaamo on verhoiltu vaaleanruskealla nappanahalla, mokkakankaalla sekä Dark Wood -somistelistoilla.
Kuljettajan ehdoilla. Modernin ja kuljettajakeskeisen ohjaamon tukipilarit ovat 14,6-tuumainen kosketusnäyttö, 10,2-tuumainen digitaalinen mittaristo sekä erittäin suuri tuulilasiin heijastuva HUD-näyttö. Niiden avulla kuljettajan huomio pysyy olennaisessa. Osaa auton toiminnoista voidaan käyttää joko puhe- tai eleohjauksella.
Turvallisuus vakiona, sitä ei tarvitse ostaa lisävarusteilla. Mazda6e:ssä yhdeksän turvatyynyä ja edistykselliset turvallisuus- ja ajonhallintajärjestelmät ovat vakiovarusteita. Turvallisuuteen kuuluu myös matkustajien hyvinvointi. Mazda6e:ssä on uusi Occupant Monitoring -järjestelmä, joka havaitsee takapenkillä istuvat lapset ja näyttää heidät kuljettajalle keskikonsolin näytöstä. Tämä auttaa kuljettajaa keskittymään ajamiseen.
Mazda6e:n ennakkomyynti on käynnistynyt. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen kesän lopulla, ja asiakastoimitukset alkavat alkusyksystä.
https://www.mazda.fi/mallisto/mazda6e
*Toimintamatka perustuu WLTP- mittaukseen. Todellinen toimintamatka voi vaihdella riippuen varustelusta ja olosuhteista.
**Latausajat voivat vaihdella olosuhteiden mukaan
Lähde: Inchcape Motors Finland Oy / Mazda Suomi 10.4.2025
Kommentit
Lähetä kommentti