Jeep esitteli hybridineliveto Avenger 4xe:n
Vuoden Autoksi Euroopassa valitun Jeep Avengerin mallisto laajenee 4xe-nelivedon lisäksi nyt myös e-Hybrid-mallilla. |
Jeep juhlistaa rikasta seikkailuperintöään uudella Jeep Avenger 4xe -mallillaan. 4xe-malliversio jatkaa Avengerin menestystarinaa Jeepin mallistossa. Jeep on omistautunut suorituskyvyn ja sähköistymisen edistämiseen johtavana SUV-merkkinä globaalisti. Uusi 4xe tuo hauskuutta, vapautta ja lisää Avengeria maailmaan.
Eric Laforge – Jeepin Euroopan toimintojen johtaja kommentoi: ”Avenger on yksi Euroopan suurimmista menestystarintoista: mallilla on yli 90 000 tilausta, joista melkein 30 % on täyssähköisiä. Tämän menestyksen myötä Avenger 4xe:stä tulee uusi mittatikku B-SUV-segmentissä – se näyttää uniikilta, tarjoaa huippuluokan suorituskykyä ja henkii koko Jeepin perintöä nelivetoisuudellaan”.
Etuvetoinen Jeep Avenger e-Hybrid nyt myynnissä Suomessa
Vuoden Autoksi Euroopassa valitun Jeep Avengerin mallisto laajenee 4xe-nelivedon lisäksi nyt myös e-Hybrid-mallilla. Uusi 48 Voltin tekniikkaan perustuva itselataava hybridi alentaa polttoaineenkulutusta jopa 15 prosentilla vastaavaan bensiinimalliin verrattuna. Kaupungissa voidaan ajaa jopa puolet ajasta pelkällä sähköllä.
Uusi Jeep Avenger e-Hybrid 100 e-DCT-automaatti Longitude on 31 395 euron hinnallaan edullisin uusi Jeep Suomessa. Kyseessä on aito Jeep, joka Selec Terrain -ajotilojen avulla pystyy liikkumaan paikkoihin, joihin tavanomainen etuvetoinen B-SUV ei pääse. Muut Avenger e-Hybridin varustetasot ovat Altitude ja Summit. Uusien e-Hybridien myynti alkaa ma 27.5. ja autoja on Suomessa nopeaan toimitukseen.
Asiakaskeskeistä pioneerityötä ja innovaatioita
Jeep Avenger 4xe on enemmän kuin vain uusi malliversio merkin mallistossa – se symboloi myös sitä, kuinka Jeep vastaa asiakkaiden alati muuttuviin tarpeisiin. Asiakaskeskeisyys on Jeepillä tärkeä lähtökohta, ja uusi Avenger 4xe yhdistää Jeepin ajattoman muotokielen käytännöllisyyteen, huipputeknologiaan ja verrattomaan ajokokemukseen.
Jeep Avenger 4xe on suunniteltu viehättämään erityisesti niitä, jotka nauttivat ulkoilusta ja urheilusta, eivätkä luopuisi nelivedon tuomasta lisäpidosta ja turvasta. Toisaalta Avenger 4xe sopii aivan yhtä hyvin kaupunkilaisille, jotka tarvitsevat kompaktia autoa arjessaan, mutta nauttivat seikkailuista ulkoilmassa viikonloppuna. Avenger toimii myös erottautumistekijänä niille, jotka haluavat erottua massasta.
Vieläkin hauskempi
Jeepin legendaariset neliveto-ominaisuudet ottavat valtavan teknologisen harppauksen Avenger 4xe:ssa lanseerattavan voimalinjan myötä. Uusi innovatiivinen nelivetojärjestelmä yhdistää saumattomasti hybridivoimalinjan hyödyt nelivetoisuuteen. Tekniikan ytimessä toimii 48 V -tekniikalla toimiva hybridijärjestelmä, jossa yhdistyvät 136 hv tuottava 1,2-litrainen bensiiniturbomoottori kahteen erilliseen 21 kW tuottavaan sähkömoottoriin, joista toinen sijaitsee auton etuosassa ja toinen takana. Polttomoottori ja etusähkömoottori ovat yhdistetty uuteen 6-portaiseen kaksoiskytkentävaihteistoon. Järjestelmän avulla Avenger 4xe kykenee liikkumaan lyhyitä matkoja pelkällä sähköllä. Sähkömoottorit pystyvät tuomaan lisätehoa kiihdytykseen E-Boost-toiminnon avulla Sport-ajotilassa.
4xe-mallin toinen sähkömoottori tuo lisää suorituskykyä: uutuuden kokonaisteho on 136 hv, huippunopeus jopa 194 km/h (+10 km/h verrattuna tavalliseen e-Hybrid-malliin) ja lisäksi kiihtyvyys 0-100 km/h sujuu 9,5 sekunnissa. 4xe-sähkömoottorit tarjoavat normaalia hybridimallia enemmän tehoa: 36 hv ja 25 Nm. Näin olleen kiihtyvyys ja huippunopeus ovat parantuneet, mutta CO2-päästöt ovat nousseet vain minimaalisesti. Parantunut suorituskyky ei siis tule polttoainetaloudellisuuden kustannuksella: asiakkaat voivatkin nauttia nelivedon tuomista hyödyistä hyvällä omallatunnolla.
Nelivetoinen 4xe-versio tuo myös muitakin hyötyjä mukanaan. Mallissa on normaalia Avengeria 10 mm korkeampia maavara (210 mm) ja sen kahluusyvyys on jopa 400 mm.
Avenger 4xe:stä erottuu massasta aidoilla Jeep-elementeillä, jotka eivät ole vain visuaalisia mutta myös funktionaalisia. Näitä ovat mm. vetokoukku, vakiona tulevat kattokaiteet, jotka mahdollistavat isompien esineiden kuljettamisen katolla, istuimet, joiden materiaali on erittäin kestävää, täysin vedenpitävää, helposti puhtaana pidettävää.
Avenger 4xe:n muotoilussa Jeep priorisoi auton suojaa. Muutoksia tavalliseen Avengeriin ovat uudistetut sumuvalot, jotka sijaitsevat hieman ylempänä ja ulompana. Lisäksi kattokaiteet ja vetokoukku sopivat myös visuaalisesti Jeepin maastohenkiseen tyyliin.
Etu- ja takapuskurit ovat tehty materiaalista, jossa ei pienet naarmut näy. Etupuskuri paljastaa myös etupyörät, mikä tarjoaa lisäturvaa kivisessä maastossa. Myös rekisterikilpi, maskin alaosa ja etututka on suojattu perusmallia paremmin. Avenger 4xe -malliin on saatavilla myös lisävarusteinen konepellin koristetarra, joka tuo näyttävyyttä ja funktionaalisuutta. Tarra on tehty mattapintaisesta materiaalista, mikä vähentää kuljettajan silmiin konepellistä tulevia heijastuksia.
Vakiona Avenger 4xe:ssä tulevat M+S-renkaat, mutta lisävarusteena autoon on saatavilla All Terrain 3PMSF -maastorenkaat, jotka parantavat pito-ominaisuuksia haastavissa maasto-olosuhteissa. Vanteet ovat mustat, jotta auton visuaalinen ilme pysyy taattuna ajotilanteesta huolimatta.
Avengerin hämmästyttävät maastokyvyt ovat vieläkin paremmat uudessa Avenger 4xe:ssä. Lähestymiskulma on nyt 22°, ylityskulma 21° ja jättökulma 35°, maavara on aiempaa suurempi 210 mm ja kahluusyvyys komeat 400 mm. Avenger-seikkailut eivät jää tästä edellä mainituista kiinni.
Uusi 48 Voltin tekniikkaan perustuva
itselataava hybridi alentaa polttoaineenkulutusta jopa 15 prosentilla
vastaavaan bensiinimalliin verrattuna. Uusi Jeep Avenger e-Hybrid 100
e-DCT-automaatti Longitude on 31 395 euron hinnallaan edullisin uusi Jeep
Suomessa.
Lähde: Jeep Finland 23.5.2024
Kommentit
Lähetä kommentti