Mercedes-Benz 7. arvokkain tuotemerkki

Viimeisimmät viisi vuotta Mercedes-Benz on pitänyt hallussaan 8. sijaa, mutta tänä vuonna sijoitus parani yhdellä pykälällä.


 

Mercedes-Benz on nyt jo maailman 7. arvokkain tuotemerkki ja kaikkein arvostetuin premium-automerkki, arvioi tuore Best Global Brands 2023 -tutkimus.

Yhdysvaltalaisen konsulttiyritys Interbrandin vuodesta 1999 lähtien julkaisema tutkimus pistää arvojärjestykseen sata maailmalla tunnettua tuotemerkkiä ja yritystä niiden taloudellisen suorituskyvyn, asiakkaan ostopäätökseen vaikuttavan brändiarvon sekä tuotemerkin tulevaisuudennäkymien perusteella.

Viimeisimmät viisi vuotta Mercedes-Benz on pitänyt hallussaan 8. sijaa, mutta tänä vuonna sijoitus parani yhdellä pykälällä. Samalla sen tuotemerkin arvo nousi 9 prosenttia ja on nyt 61,4 miljardia dollaria, Interbrand arvioi. Tutkimuksen mukaan Mercedes-Benz on samalla arvokkain autoalan premium-tuotemerkki, jossa yhdistyvät poikkeuksellinen estetiikka, innovatiivinen teknologia sekä pitkällä aikavälillä kestävä toimintatapa. Tähtimerkin pyrkimys on tuottaa jatkossakin maailman halutuimmat uudet automallit sekä niihin liittyvät palvelut.

Lähde: Mercedes-Benz 5.12.2023


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Alfa Romeo Giulia ja Stelvio päivittyivät

Mercedes-Benz C 300 eTA Business AMG 2020 -koeajo

Alfa Romeo Junior on kompakti ja urheilullinen