Peugeot 308 ja 308 SW uudistuivat

Ulkoasultaan Peugeot 308 ja 308 SW ovat uusiutuneet täysin. Korimalli on aiempaa matalampi ja akselinväli on kasvanut 55 mm. Pitkän siluetin ansiosta takamatkustajilla on entistä enemmän tilaa. Kuvassa 308 SW.


 

Peugeot 308 ja 308 SW ovat uudistuneet. Heti ensi hetkestä uusi PEUGEOT 308 on myynnissä kahtena eri lataushybridiversiona, jotka kumpikin ovat saatavana niin mallin viistoperä- kuin SW-versioon. 

 

Peugeot 308 on saatavana kahtena eri lataushybridiversiona. Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 tarjoaa 225 hevosvoimaa 180 hv PureTech-moottorin (132 kW), 81 kW sähkömoottorin sekä 8-vaiheisen EAT8-vaihteiston yhdistelmänä. Mallin C0₂-päästöt ovat 26g/km ja toimintamatka täyssähköllä ajettaessa 59 km (*. Hybrid 180 e-EAT8 -versio taas yhdistää 150 hv (110kW) PureTech-moottorin 81 kW sähkömoottoriin ja EAT8-vaihteistoon. C0₂-päästöarvo on tässä versiossa 25g/km ja toimintamatka jopa 60 km täyssähköllä ajettaessa. (*. 

Lataushybridiversioiden rinnalla myynnissä ovat PureTech 110 ja PureTech 130 -bensiinimoottorit niin manuaali- kuin EAT8-automaattivaihteistolla. Tarjolla on myös BlueHDI 130 -dieselmoottori EAT8-automaattivaihteistolla.

Ulkoasultaan Peugeot 308 ja 308 SW ovat uusiutuneet täysin. Korimalli on aiempaa matalampi ja akselinväli on kasvanut 55 mm. Pitkän siluetin ansiosta takamatkustajilla on entistä enemmän tilaa.

Alas laskeutuva katon linja on saanut jatkoksi takaspoilerin, joka määrittää uuden 308:n näyttävää perän ilmettä. Keulaa taas koristaa P
eugeotin uusi vaakunalogo, jonka rinnalle on asetettu dynaamiset leijonan sapelihampaita muistuttavat LED-valot (vakio).

Uu
det Peugeot 308 ja 308 SW esittelevät uusiutuneen Peugeot i-Cockpit® -ohjaamon, joka on nyt varustettu uudella Peugeot i-Connect® -infotainment-järjestelmällä.

Peugeotille ominainen pienikokoinen ohjauspyörä on uudistunut ja on entistä ergonomisempi. Se on varustettu eri toimintoja ohjaavien säädinten lisäksi lukuisilla ajoturvallisuutta tukevilla sensoreilla ja on nyt ensimmäistä kertaa lämmitettävä.

10” digitaalinen mittaristo on aina vakiona ja GT-varustetasossa mittaristo on myös kolmiulotteinen.

Allure Pack -varustetasosta alkaen uuden Peugeot 308:n toimintoja ohjataan personoitavilla, kosketusta tottelevilla i-toggle-pikakuvakkeilla, jotka tuovat uuteen P308:aan luokassaan ainutlaatuisen teknologian tason. Active Pack -varustetaso tarjoaa kuljettajalle perinteisemmät painikkeet.

10” HD-näyttö on yksinkertainen käyttää ja sen soveltaminen omiin tarpeisiin on helppoa: näyttöön voidaan avata useita ikkunoita, pikakuvakkeita tai älypuhelimista tuttuja ikoneja. Myös sen käyttö on yksinkertaista sen noudattaessa älypuhelimista tuttuja kosketuskomentoja.

Vuoden lopulla uusi Peugeot 308 ottaa jälleen uuden askeleen tulevaisuuteen mallin saadessa uuden Drive Assist 2.0 -ajoavustimen. Tämä koostuu adaptiivisesta vakionopeudensäätimestä Stop&Go -toiminnolla (EAT8-automaattivaihteiston yhteydessä) sekä ajolinja-avustimesta, joiden lisäksi uutena on kolme toimintoa:

  • Kaistanvaihtoavustin ehdottaa kuljettajalle edessä ajavan ajoneuvon ohittamista ja omalle ajokaistalle paluuta, kun ajonopeus on 70 km/h ja 180 km/h välillä
  • Ennakoiva nopeusrajoitus suositusehdottaa kuljettajalle ajonopeuden sopeuttamista nopeusrajoitusliikennemerkkien mukaisesti
  • Kaarrenopeuden mukautusavustinoptimoi ajonopeuden kaarteen jyrkkyysasteen mukaan aina ajonopeuteen 180 km/h asti

Drive Assist 2.0 -järjestelmän lisäksi uusi PEUGEOT 308 ja 308 SW tarjoavat uutena:

  • Pitkän kantaman katveavustin (aina 75 metriin)
  • Peruutussuunnan liikenteen vahti (varoittaa peruutettaessa alueella olevista vaaroista)
  • Uusi 180° HD-peruutuskamerapesusuuttimella
  • 360° pysäköintiavustin neljällä kameralla (etu, taka sekä sivut)
  • Avaimeton lukitus ja käynnistys
  • Koko lasin alueelta lämmitettävä tuulilasi sekä lämmitetty ohjauspyörä
  • E-call+ -hätäpuhelujärjestelmä kuljettajan puhelinnumeron ilmoituksella sekä auton sijainnin ilmoitus kaistan menosuunta mukaan lukien
  • Peruutettaessa säätyvät sivupeilit

 

Uudet 308 ja 308 SW saapuvat ensimmäisenä myyntiin huippuvarusteltuina Launch Edition -versioina. Launch Edition -versiot sisältävät runsaan vakiovarustelun lisäksi kuljettajan AGR-istuimet, urheiluistuimet sekä lämmitettävä tuulilasi.

Active Pack Launch Editionin vakiovarusteisiin kuuluu näiden lisäksi myös muun muassa LED-valot, 10” digitaalinen mittaristo, 10” kosketusnäyttö, lämmitettävä ohjauspyörä, langaton Apple Car Play/Android Auto -älypuhelimen peilaus, tummennetut takaikkunat sekä 16” kevytmetallivanteet sekä automaattinen ilmastointi.

Allure Pack Launch Edition sisältää näiden lisäksi myös aktiivisen vakionopeudensäätimen, pysäköintitutkan edessä, HD-peruutuskameran pesusuuttimella, navigoinnin, avaimettoman lukituksen, säädettävän tunnelmavalaistuksen sekä automaattisesti himmentyvän taustapeilin.

Lataushybridiversiot ovat aina vakiona, ja ainoana luokassaan, varustettu tehokkaalla 7,4 kW:n ajoneuvolaturilla, jolla akku on ladattavissa tyhjästä täyteen ajassa 1h 55min. Uuden PEUGEOT 308:n hinnat alkavat 23 835 eurosta ja uuden PEUGEOT 308 SW:n hinnat 24 991 eurosta (Active Pack PureTech 110).
Lataushybridiversioiden hinnat alkavat 35 380 eurosta (308 Allure Pack Launch Edition Hybrid 180 EAT8).

Koko hinnasto on luettavissa täältä: https://media.peugeot.fi/file/58/9/20210901-uusi-peugeot-308-hinnat-tekniset-tiedot-ja-varusteet.803589.pdf

Uuden 308:n toimitukset alkavat kattavasti varustelluilla Launch Edition -versioilla ja asiakastoimitukset alkavat vielä vuoden 2021 aikana. Farmariversioiden toimitukset seuraavat pian perästä.

Auto-Bon / Peugeot Suomi kertoi asiasta tiedotteessaan 1.9.2021.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Alfa Romeo Giulia ja Stelvio päivittyivät

Mercedes-Benz C 300 eTA Business AMG 2020 -koeajo

Alfa Romeo Junior on kompakti ja urheilullinen