VW-sähköautoja myyty jo 2000 Suomessa

Volkswagen ID.3 ja ID.4.


 

Volkswagenin täyssähköautomalliston menestys jatkuu merkin maahantuojan K-Auton mukaan vahvana Suomessa. Volkswagen rikkoi uuden rajapyykin, kun sen täyssähköautorekisteröinnit ylittivät 2 000 kappaleen vuosirekisteröintirajan. Tähän mennessä tammi–lokakuussa 2021 Volkswagenin täyssähköautoja on mennyt rekisteriin yhteensä 2 012 kappaletta, joka vastaa 27,8 % markkinaosuutta. Tällä osuudella Volkswagen on selkeä markkinajohtaja Suomen täyssähköautomarkkinalla.

Volkswagenin täyssähköautomallistossa suosituin on edelleen SUV-malli Volkswagen ID.4., jonka kuluvan vuoden rekisteröinnit (1 246 kpl) ovat huikeat 17,2 % kaikista Suomessa rekisteröidyistä täyssähköautoista. Volkswagenin muita täyssähköautoja on rekisteröity tähän mennessä seuraavasti: ID.3 627 kpl ja e-up! 139 kpl.

"Volkswagenin täyssähköautomallisto on noussut suomalaisten suosikiksi. Olemme tästä erittäin kiitollisia, sillä tämä tapahtui aikana, jolloin koronapandemia ja maailmanlaajuinen komponenttipula rasittavat markkinoita. Täyssähköautojenkin osalta toimituksissa on edelleen mallikohtaisesti vaihtelevia viivästyksiä, mutta esimerkiksi ID.3-mallia ja Volkswagen e-up! -mallia on saatavilla nopeasti Suomen maavarastosta”, kertoo K-Auton Volkswagen-henkilöautoista vastaava johtaja Aki Juhakorpi.

Volkswagen-konsernin täyssähköautojen myyntiä johtaa Volkswagen-brändi

Volkswagen-konserni jatkaa sähköistä menestyskulkuaan. Volkswagen-konsernin merkit yhteenlaskettuna, se on täyssähköautojen markkinajohtaja Euroopassa noin 26 % osuudella. Komponenttipulasta huolimatta Volkswagen-konserni toimitti asiakkailleen kolmannen kvartaalin aikana ennätykselliset 122 100 täyssähköautoa.

Kolmannen kvartaalin maailmanlaajuisia toimituksia tarkasteltaessa Volkswagen-brändillä on selkeä ykkösasema konsernissa, 57 % osuudella ja 75 000 toimitetulla autolla. Tammi-syyskuussa 2021 Volkswagen-brändi toimitti asiakkailleen yli 167 800 autoa. Täyssähköautomalliston kärjessä on Volkswagen ID.4 (72 700 kpl) ja toisena ID.3 (52 700 kpl).

Volkswagen-brändi suoritti hiljattain tutkimuksen ID.3-täyssähköauto-ostajille Saksassa. Tutkimuksessa selvisi, että yli 50 % ID.3-täyssähköauton ostajista oli täysin uusia asiakkaita, joilla ei ennestään ollut kokemusta Volkswagenista. Tärkeimmät ostokriteerit olivat ympäristötekijät, innovatiivinen teknologia ja vahva jälleenmyyjäverkosto. Syyskuun 2021 loppuun mennessä yli 140 000 asiakasta Euroopassa on valinnut Volkswagen ID.3 -täyssähköauton uudeksi autokseen.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Alfa Romeo Junior sai hinnat

Alfa Romeo Junior saapui Suomeen

Alfa Romeo Giulia ja Stelvio päivittyivät