Opel Astra Lappi-testissä ennen julkistusta

Astra on läpikäynyt testimaratonin, jotta keväällä 2022 voidaan lanseerata uuden sukupolven Astra.


 

Täysin uuden Astran myötä Opel haluaa jälleen osoittaa saksalaisen tarkkuuden kaikissa yksityiskohdissa ja tähtää yhdeksi luokkansa myydyimmäksi malliksi Euroopassa. Tinkimättömyydestä kertoo myös Astran pitkä testausaika sekä testilaboratoriossa että todellisissa olosuhteissa. Viime talvesta lähtien Astra on läpikäynyt testimaratonin, jotta keväällä 2022 voidaan lanseerata uuden sukupolven Astra.

"Erityisen tyytyväinen olen suomalaisena maahantuojana, että Astra on läpikäynyt pitkän talvitestin Ruotsin lapissa erittäin kylmissä olosuhteissa. Muuhun Eurooppaan verrattuna Suomi ja muut Pohjoismaat ovat keliolosuhteiden osalta poikkeuksellisia. Täällä autojen on käyttäydyttävä johdonmukaisesti, olipa sitten kyseessä jää, lumi, märkä tai kuiva asfaltti.  Koska seuraavan sukupolven Astralla plug-in-hybridillä on tärkeä rooli Opelin tuotevalikoiman sähköistämisen jatkamisessa, Lapissa voitiin testata myös auton lämpenemisaikoja ja sähköistä kantamaa, jotta ne täyttävät sähköisen ajokokemuksen vaatimukset myös kylmällä säällä”, selventää Opel Suomen toimitusjohtaja Petri Aarnio.

Uusi Opel Astra lanseerataan Suomessa alkutalvesta 2022 ja ennakkohinnat julkaistaan loppuvuodesta 2021. Ensin kuluttajille esitellään urheilullinen viisiovinen Astra ja myöhemmin keväällä farmarimalli Astra Sport Tourer. Astra on suunniteltu ja valmistetaan Rüsselsheimissa Saksassa.  Viisiovisen Astran pituus on 4374 millimetriä (+4 mm), leveys 1 860 mm (+59 mm) ja akselinväli 2675 mm (+13 mm). Uuden viisiovisen Astran tavaratila on myös luokkansa suurimpia 422 (+ 52 l) litran tavaratilallaan.

”Uuden sukupolven Astran turvallisuusominaisuuksiin on kiinnitetty erityistä huomiota. Astran mukautuvat Intelli-Lux LED® Pixel -valot 168 LED elementillä tulevat suoraan Opelin lippulaiva Insigniasta. Astran arkkitehtuuri sisältää myös uusimmat automatisoidut kuljettajan avustinjärjestelmät. Tuulilasin monitoimikameran lisäksi tekniikka sisältää neljä runkokameraa ja viisi tutka-anturia. Kamerat ja anturit on integroitu Opelin Intelli-Drive- järjestelmään, joka avulla on mahdollista laajentaa kameroiden ja tutkan toimintaa. Tämän avulla järjestelmä voi suorittaa puoliautomaattisen kaistanvaihdon, risteävän liikenteen ja katvealueen hälytyksen, aktiivisen kaistallapidon sekä kuljettajan vireystilatunnistuksen. Useat näistä ominaisuuksista ovat vakiovarusteena jo hinnat alkaen mallissa, mikä on harvinaista tässä autoluokassa”, hehkuttaa Opel Suomen tuotepäällikkö Joakim Järvi.

Tiivistys:

  • Astra sähköistetään ensimmäistä kertaa plug-in-hybridinä kahdella eri teholla (1.6 litrainen bensamoottori 180 hv ja 225 hv)
  • Tehokkaat moottorit: 1.2 litrainen turbo 6-manuaali- tai 8-automaattivaihteinen
  • Rohkea ja urheilullinen muotoilu Opel Vizor ilmeellä
  • Pure Panel -digitaalinen ohjaamo, jossa on laajakuvanäyttö ja intuitiiviset ohjaimet
  • Uusin Intelli-Lux LED® Pixel -valo, jossa on 168 LED-elementtiä
  • Lukuisat automaattiset avustinjärjestelmät takaavat korkean turvallisuuden ja ajomukavuuden
  • Ergonomiset AGR-sertifioidut istuimet (Istuinten sertifiointi on eri lääketieteen alojen asiantuntijoista koostuvan riippumattoman testitoimikunnan myöntämä laatutakuu), valinnaisesti nahkaa tai Alcantara
  • Suunniteltu, kehitetty ja valmistettu Rüsselsheimissa Saksassa, jossa sijaitsee myös Opelin pääkonttori.
  •  

Opelin maahantuoja LänsiAuto kertoi asiasta tiedotteessa 15.7.2021.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Alfa Romeo Junior sai hinnat

Alfa Romeo Junior saapui Suomeen

Alfa Romeo Giulia ja Stelvio päivittyivät