Renault Kadjar entistä varustellumpi
Renault Kadjar tarjoaa nyt
entistä paremman varustelun ja alhaisemmat hinnat.
|
Renault Kadjarin valikoima on muuttunut entistä paremmaksi. Aiempi perusvarustelu Life on jätetty pois ja nyt Kadjarit ovat aina joko Zen- tai Bose-varusteisia. Mikä parasta, kaikkien versioiden hintoja on alennettu noin 4 000 eurolla ja ne alkavat nyt Renault Kadjar TCe 140 Zenin 23 390 eurosta. Asiasta kertoi Renaultin maahantuoja Nordic Automotive Services tiedotteessaan 7. huhtikuuta 2020.
Vuosi sitten Renault
Kadjar uudistui niin muotoilultaan kuin tekniikaltaan. Auton ulkonäköön ei tehty suuria muutoksia, vaan
sitä vain hiottiin edelleen tyylikkäämmäksi. Auton hienostuneisuutta
korostettiin muun muassa lisäämällä korin yksityiskohtiin kromia.
Katumaastureiden joukossa Kadjar antaa ulkonäölleen vastinetta etuvetoisenakin,
sillä maavara on peräti 20 senttiä.
Renault Kadjar
on saanut esittelystään lähtien niin asiakkailta kuin medialta kiitosta
suurista sisätiloistaan ja tavaratilasta, joka on kookkaampi kuin tärkeimmissä
kilpailijoissa. Päivityksen yhteydessä Kadjariin tuli uusi helppolukuisempi
kosketusnäyttö, joka on integroitu kojelautaan saumattomasti. Samalla tehtiin
pieniä parannuksia, kuten ilmastointilaitteeseen tulleet suulakkeet myös takana
matkustaville.
Suosituin moottori uudistuneessa Renault
Kadjarissa on yhdessä Mercedes-Benzin kanssa kehitetty 1,33-litrainen
bensiinimoottori, jonka saa TCe 140 ja TCe 160
-vaihtoehtoina. Numero kertoo tehon hevosvoimina ja kilowatteina se on
103 tai 118 yhdessä jo alhaisilla käyntinopeuksilla saatavan muhkean
vääntömomentin kera.
Dieselmoottoreita on niin ikään tarjolla kaksi.
Ensimmäinen on erittäin taloudellinen dCi 115, jonka kanssa on Suomessa aina
7-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto. Toisena vaihtoehtona on väkivahva dCi 150
nelivedon ja käsivalintaisen vaihteiston kera.
Runsas
varustelu järkihintaan
Tähän saakka Renault
Kadjariin on ollut saatavissa kolme varustetasoa, joista Life on nyt jätetty
pois mallistosta. Uutena perustasona on Zen, joka maksaa TCe 140-moottorin
kanssa 23 390 euroa ja suositun automaattisesti toimivan
kaksoiskytkinvaihteiston lisäys nostaa hintaa 2 000 eurolla.
Kadjarissa on siis jatkossa aina kattava varustelu,
sillä Zen-tasoon kuuluvat muun muassa kaksialueinen automaatti-ilmastointi ja
7” kosketusnäyttö älypuhelinpeilauksella. Ulkonäköä kohentavat tyylikkäät
17-tuumaiset kevytmetallivanteet. Ajajan apuna on paljon järjestelmiä, kuten
kaistavahti, automaattiset valot ja kaukovaloavustin. Autoon pääsy on kätevää
älyavaimen ansiosta ja pysäköintiä helpottavat tutkat edessä sekä takana ja ilkivallan
mahdollisuutta vähentävät koria vasten taittuvat ulkopeilit.
Toisena varustevaihtoehtona on vielä täydellisempi
Bose, joka myydään Suomessa aina automaattisesti toimivan
kaksoiskytkinvaihteiston kanssa. Upea Bose-varustetaso on kolmetuhatta euroa
(alkaen 28 390 euroa) Zeniä
kalliimpi. Tuolle lisäinvestoinnille saa runsaasti vastinetta, joka parantaa
niin auton ulkonäköä kuin mukavuutta entisestään.
Bose-varusteisissa Kadjareissa on hyödynnetty
kromia enemmän tuomaan lisää tyyliä ulkonäköön. Lämmitettävä tuulilasi on
talvella hyödyllinen varuste ja suomenkielisen navigaattorin yhteydessä oleva
peruutuskamera auttaa pysäköimään tarkasti. Matkustamon ylellisyyttä lisää
osittainen nahkaverhoilu ja matkustajat voivat nauttia Bosen huolella Kadjariin
suunnittelemasta äänentoistosta. Tavaran kuljettamista helpottavat
kattokaiteet, takaistuimen selkänojien Easy Break -taittojärjestelmä sekä eteen
taittuva etumatkustajan istuimen selkänoja. Pimeällä on iloa ledivaloista sekä
ledisumuvaloista kulmavalotoiminnolla.
Kaikissa
Renault-henkilöautoissa on vakiona neljän
vuoden tai 100 000 kilometrin takuu. Vähäisellä 650 euron lisäsummalla takuun
keston voi nyt venyttää kuuteen vuoteen.
Lähde: Renault, Nordic Automotive Services
Kuvat: Renault,
Nordic Automotive Services
Renault Kadjar
on saanut esittelystään lähtien niin asiakkailta kuin medialta kiitosta
suurista sisätiloistaan ja tavaratilasta, joka on kookkaampi kuin tärkeimmissä
kilpailijoissa.
|
Kommentit
Lähetä kommentti