SEAT esitteli sähkömalleja Frankfurtissa
SEAT Tarraco
ladattava hybridi FR –konseptiauto. SEAT Tarracon ladattava
hybridi saapuu markkinoille vuoden 2020 lopulla.
|
SEAT saapui
Frankfurtin autonäyttelyyn uuden sähköisen mallistonsa kanssa. SEATin
maahantuoja K Auto Oy kertoi asiasta tiedotteessaan 12. syyskuuta 2019.
Automerkin kahta
aikaisemmin julkistettua täyssähköistä mallia SEAT Mii electric:iä ja el-Bornia seurasi
CUPRA Tavascanin, täyssähköisen konseptiauton maailmanensi-ilta. Sen seuraan
Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä liittyi SEAT Tarracon ladattava
hybridimalli FR-varustelutasolla: SEATin ensimmäinen ladattava hybridi ja
yhtiön neljäs sähköistetty malli. SEAT tuo markkinoille kaiken kaikkiaan kuusi
uutta sähköistettyä mallia vuoteen 2021 mennessä.
CUPRA Tavascan
-konseptiauto seuraa CUPRA Formentorin jalanjäljissä. CUPRA Formentor oli
ensimmäinen malli, joka suunniteltiin erityisesti CUPRAlle. CUPRA Formentor on
ladattava hybridi, jonka lanseeraus on suunniteltu ensi vuodelle. CUPRA
Tavascan -konseptiauto on puolestaan CUPRAn ensimmäinen täyssähköauto, joka on
suunniteltu MEB-alustarakenteelle.
SEAT saapui
Frankfurtiin huippukunnossa. SEAT saavutti historian parhaimman
myyntiennätyksen tammi-elokuussa 2019. Yhtiön maailmanlaajuiset toimitukset
kasvoivat 7,2 prosenttia ja saavuttivat 411 600 toimitettua autoa.
-Frankfurtin
kansainvälinen näyttely tulee oikeaan aikaan, saavutimme historian parhaan
myyntiennätyksen ja taloudellisen tuloksen. Asemamme antaa meille
mahdollisuuden jatkaa valitsemallamme tiellä ja jatkaa investointeja
tulevaisuuden liikkumismuotoihin sekä sovelluksiin. Sähköistyminen on avaintekijä,
kuten myös erilaiset liikkumismuodot ja sovellusten kehitys, jotka tulevat
palvelemaan molempia, sanoi SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo Frankurtissa
pidetyssä lehdistötilaisuudessa.
CUPRA Tavascan ja
SEAT Tarracon ladattava hybridi edustavat askelta kohti sähköistä
mallitarjontaa.
CUPRA Tavascan
-konseptiauto yhdistää SUV:n vakauden coupén urheilullisuuteen, lisättynä
korkeimmilla hienostuneisuuden standardeilla, eleganssilla ja muotoilulla, joka
erottaa merkin muista. SEAT Tarraco tulee saataville ladattavana hybridinä ja
FR-varusteluversiona, saavuttaen noin 50 km:n toimintamatkan ja alle 50 g/km
CO2-päästöt. Sen 110 kW:n (150 hv) bensiinimoottori ja 85 kW:n (116 hv)
sähkömoottori tarjoavat yhteistehoa 245 hv, tehden Tarracosta luokkansa tehokkaimman
ladattavan hybridin.
?Tarracon
ladattava hybridi edustaa täydellisesti strategiaamme matkalla kohti
kestävämpää liikkumista ja samalla se säilyttää dynaamisuuden ja ajamisen
hauskuuden, joka on luonteenomaista SEATin malleille ja erityisesti
FR-malleille?, korostaa SEATin tuotekehityksestä vastaava johtaja Axel Andorff.
Tavoite: sähköisen liikkumisen demokratisointi
SEAT ilmoitti
Frankfurtin autonäyttelyssä myös uuden SEAT Mii electric:in ennakkomyynnin
alkamisesta myöhemmin syyskuussa. Näin SEAT edistää edullisempien
täyssähköautojen saatavuutta autolla, joka on ketterä ja täydellinen
kaupunkiliikenteeseen.
Mii electric:in
myynti alkaa samanaikaisesti 14 maassa, Suomi mukaan lukien (Espanja, Saksa,
Italia, Ranska, Iso-Britannia, Itävalta, Belgia, Alankomaat, Sveitsi, Tanska,
Norja, Ruotsi ja Puola), syyskuussa 2019 ja markkinoille autot saapuvat vuoden
2020 alussa.
CUPRA-perhe kasvaa
Tulevaisuuden kilpa-autourheilun vahvistamiseksi CUPRA esitteli myös uuden lähettiläänsä, Mattias Ekströmin. Ruotsalainen kilpa-ajaja liittyy CUPRAn tiimiin ja johtaa CUPRAn sähköistä kilpa-autostrategiaa. Tämän lisäksi Ekströmistä tulee CUPRA e-racerin virallinen kuljettaja tulevaisuuden täyssähköisiin kilpa-autokilpailuihin. Ekström tekee yhteistyötä myös täyssähköisten kilpa-automallien kehittämisessä.
Tulevaisuuden kilpa-autourheilun vahvistamiseksi CUPRA esitteli myös uuden lähettiläänsä, Mattias Ekströmin. Ruotsalainen kilpa-ajaja liittyy CUPRAn tiimiin ja johtaa CUPRAn sähköistä kilpa-autostrategiaa. Tämän lisäksi Ekströmistä tulee CUPRA e-racerin virallinen kuljettaja tulevaisuuden täyssähköisiin kilpa-autokilpailuihin. Ekström tekee yhteistyötä myös täyssähköisten kilpa-automallien kehittämisessä.
-CUPRA Tavascan
on vakuuttava konseptiauto, joka näyttää merkin valtavan potentiaalin.
Sen iso koko, urheilullinen muotoilu, hienostuneet sisätilat ja edistyksellistä
teknologiaa sisältävä moottori ovat merkittävä mittapaalu CUPRAn historiassa.
Moottoriurheilu on CUPRAn DNA:n ydin. Me aloitimme luomisen ensimmäisellä
täysin sähköisellä ratakilpa-autolla, CUPRA e-Racerillä. Nyt me voimme luottaa
Mattias Ekströmin tietotaitoon ja kokemukseen sekä tämän mallin edelleen
kehittämisessä että jatkaaksemme täyssähköisen kilpa-autourheilustrategian
johtavana merkkinä, sanoi CUPRAN toimitusjohtaja Wayne Griffiths.
CUPRA teki uuden
ennätyksen tänä vuonna ja myi tammi-elokuussa 17 100 autoa, joka on 71
prosenttia enemmän kuin verrattuna samaan aikaan viime vuonna. Tämän lisäksi
tänä vuonna on CUPRAlle nimitetty uusi johtoryhmä, palkattu uusia työntekijöitä
ja aloitettu uuden pääkonttorin rakennustyöt Martorellissa, aivan SEATin
pääkonttorin vieressä. CUPRA ilmoitti myös elokuussa globaalista
yhteistyösopimuksesta FC Barcelonan, Barcan, jalkapallojoukkueen kanssa.
Frankfurtin
kansainvälinen autonäyttely järjestettiin 12.-22. syyskuuta 2019.
Kuvat: K Auto
Oy/Seat Finland
CUPRA Tavascan
–konseptiauto.
|
CUPRA e-Racer.
|
SEAT Mii
Electric.
|
SEAT el-Born
–konseptiauto.
|
Kommentit
Lähetä kommentti